<

Geslaagde afsluiting van marketingproject

Buitenpost, 27 maart 2018

Afgelopen donderdag werd het marketingproject van de derde klassen Havo/ Vwo op het Lauwers College afgesloten. Voor de derdeklassers gaven Rienk Jan Couperus en Tjipke Schievink (beiden oud-leerlingen van het LC) een inleiding over het onderwerp 'Marketing'. Deze oud-leerlingen hebben zelf in hun studententijd producten in de markt gezet. Bij hun activiteiten als jonge ondernemers moesten zij rekening houden met de 4 p’s (product, plaats, promotie en prijs).

Daarna volgde een wedstrijd tussen de beste groepjes per klas. Deze zien hoe zij de een product dat een beetje in de versukkeling was geraakt, wilden upgraden. De groepen lichtten met behulp van een power point presentatie het product toe. Een deskundige jury riep voor Havo als winnaars uit de groep uit klas 3b.  De groep van Marit Huttema, Femke van Dijk, Gerben Brandsma, Jesse Huizinga en Roy Boorsma stelden zich voor om de bekende Roze koeken van een nieuw imago te voorzien. 

De winnende vwo groep bestond uit Lisanne Stoop, Emma van der Meulen, Nathalie de Haan en Anna Kok. Zij hadden Party Wafels bedacht: een stroopwafel voorzien van verschillende toppings: bijv. chocola met nootjes, chocola met M&M’s enz.

Het marketingproject is een jaarlijks terugkerende activiteit in de derde klassen in het kader van de Vecon Business School. Leerlingen komen in projecten in aanraking met ondernemen en ondernemerschap.